"Aerolot" S.A. i "Aero" S.A. przed przyjęciem Konwencji Warszawskiej
07.11.2017
Spółki akcyjne
Spółki akcyjne prowadzące komunikację lotniczą przed przyjęciem Konwencji Warszawskiej też musiały jakoś radzić sobie z odpowiedzialnością za wypadki lotnicze.
Wypadek to wypadek, ale jednak śmiać się trochę chce czytają poniższe. Podobno pierwsze szkody w komunikacji lotniczej, więc niepokój lotniczej prasy całkiem zrozumiały. Dwie spółki akcyjne, na bazie których w 1928 r. powstanie PLL "Lot", czyli "Aerolot" i "Aero", żywo zainteresowany były problemem "szkody na pasażerze".
Poniżej dwa fragmenty z ówczesnej prasy. Trzeba przy tym zauważyć, że inż. Sosenko stał się sławny (niechcący):
Wniosek? Zapinać pasy. I w samolocie, i w samochodzie.
PS. Zapraszam do przejrzenia właśnie dodanego opisu spółki "Aero" Spółka Komunikacji Powietrznej S.A.
Kategorie wpisów
Popularne wpisy
Mapa muzeów gospodarki Ogólne "Milionowe", i nie tylko, akcje Standard Nobel S.A. Kolekcjonerstwo Najnowsze i poprzednie uzupełnienia do Katalogu Akcji Kolekcjonerstwo Dematerializacja akcji a identyfikacja akcjonariusza Ogólne Włocławskie spółki akcyjne jako sposób radzenia sobie z koronawirusem Spółki akcyjne